La recerca de feina se sembla bastant a la campanya publicitària d’un producte, hem de pensar quin producte volem vendre (nosaltres com a producte), on volem distribuir-ho (el mercat laboral) i com fer-ho (tècniques de recerca de feina). Definir el nostre producte com a persona treballadora és definir el nostre perfil professional, és a dir, identificar les nostres competències, conèixer els punts forts i els nostres coneixements, les maneres de ser i de fer que són valorades per les empreses on volem treballar i que fan que siguem la persona idònia per ser contractat/da.
Identificar el nostre producte requereix un valor constant entre el nostre objectiu laboral, els requeriments del mercat de treball i les nostres qualitats i capacitats com a treballador. Hem de saber identificar quin és el nostre valor afegit que ens fa ser diferent a la resta de competidors/es, però també és important valorar fins a quin punt els punts febles com a treballador/a poden frenar la nostra inserció laboral i si és el cas, caldrà superar-los mitjançant diferents recursos: formació, pràctiques formatives i/o laborals, etc.
No hay comentarios:
Publicar un comentario